Літопис запорізької полiцiї

Україна понад усе!

понедельник, 23 июля 2012 г.

Історія Управління державної служби боротьби з економічною злочинністью

                        
               Из личного архива подполковника налоговой милиции Кушнаревой Л.В.              о периоде службы в УБХХС/ УБЭП УМВД Украины 
в Запорожской области

Кушнарева Л.В.





















На субботнике



Даже шеф УБХСС Подколзин Д.Ф. активно участвовал в субботнике

Присягают на верность Родине






Похороны коллеги Цюпки В.И.





Історія служби на теренах Запорізької області
(Із книги «Закон, честь і обов’язок. До 20-річчя служби 
боротьби з економічною злочинністю України».)
 У червні 1939 року було утворено управління міліції УНКВС в Запорізькій області. Однак тривалий час повноцінного підрозділу БРСВ у Запорізькій області не було створено через відсутність грамотних і підготовлених працівників. Функції працівників служби БРСВ продовжували виконувати працівники карного розшуку. Лише у листопаді 1943 року, із приходом на посаду начальника БРСВ УМ УНКВС в Запорізькій області старшого лейтенанта міліції Лозова Василя Михайловича починає свій відлік
служба БРСВ, підрозділи якої з нуля він починає створювати не тільки у м. Запоріжжя, яке входило у прифронтову смугу, а й Бердянську, Мелітополі, Гуляйполі, Великотокмаку. Працівники БРСВ в цей час зіткнулись із значною кількістю спекулянтів, розкрадачів державного майна, які крали зі складів ледь дихаючих життям заводів і фабрик останнє. В цей час на поверхню випливла вся нечистота суспільства, яка безжально душила трударів. Працівники БРСВ Запорізької області працювали не шкодуючи сил для боротьби з розкрадачами соціалістичної власності, чим заслужили у населення області і керівництва УМ УНКВС в області з одного боку – повагу, а з іншого – боязнь розкрадачів державного майна. Працівниками БРСВ велась наступальна війна з громадянами, які посягали на державне майно.
Основними завданнями, які виконували працівники ВБРСВ в області у воєнні та післявоєнні роки були боротьба з розкраданням сільськогосподарської продукції і спекуляцією на ринках товарами, а також протидія скупці і перепродажу  продовольчих і промтоварних карток. Також працівники ВБРСВ УМ УНКВС по Запорізькій області разом з дільничними уповноваженими займались виловлюванням селян, які на полях, після збирання врожаю, шукали для своєї худоби зерно, соняшники, буряки та іншу всяку городину. Саме від працівників ВБРСВ вимагали вишукувати серед комірників, комбайнерів, голів колгоспів та директорів заводів і фабрик «крупних» розкрадачів зерна, м’яса, молока і  притягувати їх до кримінальної відповідальності. Щовечора начальник ВБРСВ УМ УНКВС по Запорізькій області мав доповідати черговому УВС про те, скільки виловили селян, скільки вилучили в них зерна, скільки притягнули за такі «небезпечні» злочини селян до кримінальної відповідальності.
На початку 70-х років праця БРСВ в області ставала більш наступальною -  міліціонери самі викривали злочини, активно займались профілактикою, перекриваючи шляхи для незаконного збагачення. У цей же час були прийняті нормативно-правові акти з удосконалення діяльності підрозділів по боротьбі з економічними злочинами.  Велика увага служби приділялась забезпеченню збереження майна в паливно-енергетичному комплексі, сільському господарстві та промисловості.
Важливим етапом на історичному шляху служби БСРВ була перебудова, яка розпочалась у 1985 році. Вона відкрила шлях приватному підприємництву, суттєво змінила економіку держави. 
Політико-соціальна ситуація в Радянському Союзі продовжувала ускладнюватись, що у 1991 році до розпаду великої і могутньої держави.
В житті служби розпочався складний період. Постало закономірне питання про існування служби БРСВ, оскільки зникло таке поняття як «соціалістична власність». Потрібно було встигати відстежувати зміни в законодавстві, фактично утворюючи заново методики роботи в нових умовах. На фоні динамічних змін, що відбувались у державі і економічних відносинах, виникла нагальна потреба в зміні статусу служби, яка вела боротьбу з правопорушеннями у сфері економіки, надання їй відповідного місця в системі органів державної виконавчої влади та нових повноважень, які б забезпечили в нових умовах ефективне і своєчасне викриття злочинів.
Існує думка, що основним напрямком роботи підрозділів Державної служби боротьби з  економічною злочинністю є жорсткий контроль за бізнес-структурами. Але така думка помилкова. Задача служби БЕЗ – ЗАХИЩАТИ! Захищати громадян від недобросовісного бізнесу, захищати інтереси держави, захищати самих підприємців.


КЕРІВНИКИ БХСС-ДСБЕЗ з 1943 по 2010 роки


ЛОЗОВ  ВАСИЛЬ МИХАЙЛОВИЧ
капітан міліції
Народився 15 липня 1913 року в с. Чучуевка, Чучуевського району Приморського краю Уссурійської області.
У 1934 році поступив на навчання в училище Іванівського райвиконкому Уссурійської області .
У 1938 році прийнятий оперуповноваженим Анучинського районного відділу Уссурійської області.
З 1940 року проходив службу у відділі боротьби з розкраданням соціалістичної власності і спекуляцією Ворошилівського районного відділу Уссурійської області.
У 1943 році наказом НКВС СРСР його було призначено начальником відділу БРСВ УМ УНКВС по Запорізькій області.
У 1949 році помер від хвороби.


САМОДУРОВ АНДРІЙ ЄВГЕНОВИЧ
капітан міліції

Начальник ВБРСВ УМ УНКВС по Запорізькій області з 1949 по 1951
роки.


ПЕРЕПЕЛИЦЯ ВАСИЛЬ САВВИЧ
            полковник міліції
Народився 6 січня 1905 року в с. Гуляйполе, Шорського району Дніпропетровської області.
У 1919 році закінчив сільську школу.
1927 – 1930 рр. – навчання у полковій школі 47 Кернського прикордонного загону ГПУ.
1944 – 1946 рр. – служба у військах Червоної Армії.
У 1937 році прийнятий на службу в УНКВС у Дніпропетровській області.
У 1951 році очолив відділ боротьби з розкраданням соціалістичної власності Управління міліції УНКВС у Запорізькій області.
У 1955 році звільнений з органів міліції через хворобу


ВЕРШИНА ІВАН  ГАВРИЛОВИЧ
полковник міліції
Народився 10 жовтня 1919 року у м. Запоріжжя.
З 1939 року по 1943 проходив службу у лавах Червоної Армії.
Приймав участь у бойових діях на території України, Румунії, Польщі.
1944 – 1949 рр. – служба в органах НКВС у Запорізькій області.
У 1949 році закінчив Могилянську школу  МГБ СРСР.
З 1955 року по 1966 рік очолював відділ боротьби з розкраданням соціалістичної власності Управління міліції Запорізької обласної ради трудящих. У 1966 році був призначений на посаду начальника управління міліції виконкому Запорізької міської ради трудящих, звідки звільнений у запас.




ГОНЧАРОВ ВАСИЛЬ СЕМЕНОВИЧ
            полковник міліції
Народився 15 квітня 1920 року у с. Мордово, Мордовського району Тамбовської області СРСР.
З 1940 року проходив службу у лавах Червоної Армії.
1942 – 1943 рр. – проходив навчання у вищій школі НКВС СРСР.
З 1943 року по 1959 рік проходив службу на посадах помічника оперуповноваженого, оперуповноваженого, старшого оперуповноваженого УНКВС у Запорізькій області. У 1959 році був призначений на посаду начальника відділення ВБРСВ УВС Запорізького облвиконкому.
1963 – 1974 рр. - начальник відділу БРСВ УВС Запорізького облвиконкому.
У 1974 році звільнений з органів міліції через стан здоровя.


ПОДКОЛЗІН ДМИТРО ФЕДОРОВИЧ
            полковник міліції
Народився 9 листопада 1931 року у с. Кисилівка, Лівенського району, Орловської області СРСР.
Професію міліціонера розпочав ще у 1953 році слідчим, а згодом старшим слідчим слідчого відділу.
Тривалий час перебував на посадах інспектора, старшого інспектора, начальника відділення, заступника начальника відділу кадрів УВС Запорізького облвиконкому.
1974 – 1985 рр. – начальник відділу боротьби з розкраданням соціалістичної власності УВС Запорізького облвиконкому.
У 1985 році звільнений з органів міліції через хворобу


ГОРОДИСЬКИЙ ВІКТОР КАЗИМИРОВИЧ
            підполковник міліції
Народився 7 лютого 1948 року у м. Барановичи, Брестської області Білоруської СРСР.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у 1975 році на посаді оперуповноваженого ВБРСВ відділу внутрішніх справ Орджонікідзевського райвиконкому м. Запоріжжя. З серпня 1984 року працював на посаді начальника відділення ВБРСВ УВС Запорізького облвиконкому.
З жовтня 1985 року по червень 1991 року очолював відділ боротьби з розкраданням соціалістичної власності, а в подальшому – управління захисту економіки від злочинних посягань УВС Запорізької області.
У вересні 1992 року звільнений з ОВС через хворобу

ГОНЧАРОВ ВАЛЕРІЙ МАРКОВИЧ
            полковник міліції         
Народився 25 серпня 1948 року в м. Запоріжжя.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у квітні 1974 року інспектором, а в подальшому старшим інспектором, начальником відділення, начальником відділу боротьби з розкраданням соціалістичної власності.
1991 – 1992 рр. - начальник управління захисту економіки від злочинних посягань УВС Запорізької області.
З листопада 1994 року перебував у розпорядженні МВС України.
У грудні 1999 року звільнений у відставку.



ЗІНЧЕНКО ЛЕОНІД  ДЕНИСОВИЧ
            полковник міліції
Народився 2 листопада 1950 року у м. Запоріжжя.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у 1972 році курсантом Горьківської вищої школи МВС СРСР.
З 1976 року перебував на посадах інспектора, старшого інспектора в підрозділах БРСВ, а у подальшому – ЗЕЗП УВС Запорізької області.
У листопаді 1992 року призначений на посаду начальника управління захисту економіки від злочинних посягань, а у подальшому – начальника управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю УВС Запорізької області.
У листопаді 2000 року призначений на посаду начальника штабу УМВС України в Запорізькій області.
У березні 2002 року звільнений з ОВС України за віком

ДІДЕНКО ВІКТОР ІВАНОВИЧ
            полковник міліції
Народився 5 лютого 1961 року у с. Могиляни Чернігівського району Запорізької області.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у липні 1985 року оперуповноваженим відділення БРСВ районного відділу смт. Чернігівка Запорізької області. У період проходження служби в ОВС України займав посади начальника відділення карного розшуку, заступника начальника Гуляйпільського районного відділу УВС Запорізької області.
У листопаді 2000 року призначений на посаду начальника УДСБЕЗ  УМВС України в Запорізькій області.
У лютому 2004 року відряджений у розпорядження ДВБ ГУБОЗ МВС України.


БАБЕЦЬ АНАТОЛІЙ МИХАЙЛОВИЧ
            підполковник міліції
Народився 26 січня 1963 року у м. Дніпродзержинськ.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у 1990 році оперуповноваженим відділення БРСВ Бабушкінського районного відділу УВС у Дніпропетровській області.
Тривалий час обіймав керівні посади в підрозділах і управлінні МВС України в Дніпропетровській області.
У березні 2004 року призначений на посаду начальника управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю УМВС України в Запорізькій області.
У березні 2005 року відряджений у розпорядження МВС України.




СКОЧКО КОСТЯНТИН АДОЛЬФОВИЧ
            полковник міліції
Народився 14 листопада 1957 року у  с. Новоекономічне Червоноармійського району Донецької області.
Службу в ОВС України розпочав у червні 1985 року.
З квітня 2005 року по вересень 2007 року, з серпня 2008 року по грудень 2008 року очолював УДСБЕЗ ГУМВС України в Запорізькій області.
У грудні 2008 року звільнений з ОВС України за віком






КУЛІТКА МИКОЛАЙ МИКОЛАЙОВИЧ
      полковник міліції
Народився 16 червня 1971 року у м. Запоріжжя.
У жовтні 1996 року почав працювати оперуповноваженим відділення ДСБЕЗ Шевченківського районного відділу Запорізького міського управління УМВС України в Запорізькій області.
У подальшому тривалий час проходив службу на посадах середнього та старшого начальницького складу у відділі, а у подальшому і в управлінні по боротьбі з організованою злочинністю УМВС України в Запорізькій області.
У листопаді 2007 року призначений начальником управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю УМВС України в Запорізькій області.
У червні 2008 року відряджений у розпорядження УМВС України в Закарпатській області, де до теперішнього часу обіймає посаду начальника управління ДСБЕЗ.


ЛОГВИНЕНКО СЕРГІЙ ВАСИЛЬОВИЧ
            підполковник міліції
Народився 19 жовтня 1969 року у с. Мирне, Оріхівського району Запорізької області.
Свій шлях в органах внутрішніх справ розпочав у лютому 1990 року міліціонером патрульно-постової служби міліції відділу внутрішніх справ Ленінського райвиконкому м. Запоріжжя.
Проходив службу в підрозділах боротьби з організованою злочинністю УМВС України в Запорізькій області.
У квітні 2009 року призначений на посаду начальника управління ДСБЕЗ ГУМВС України в Запорізькій області.
З жовтня 2010 року перебуває на посаді начальника Ленінського районного відділу ЗМУ ГУМВС України в Запорізькій області.



ЗЕМЛЯНСЬКИЙ ВІКТОР АНАТОЛІЙОВИЧ
полковник міліції
начальник управління з 09.11.2010 року

Народився 17 березня 1970 року у м. Запоріжжя.
У 1994 році закінчив Запорізький державний технічний університет та у
2001 році Запорізький державний університет.
Службу в органах внутрішніх справ розпочав у вересні 1994 року оперуповноваженим відділу Державної служби боротьби з економічною злочинністю Запорізького міського управління УМВС України в Запорізькій області. У подальшому займав посади старшого оперуповноваженого, начальника відділення цього підрозділу. З липня 1999 року працює в управлінні по боротьбі з організованою злочинністю цього УМВС. З липня 2009 року – заступник начальника управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю Головного управління МВС України в Запорізькій області.
З листопада 2010 року – начальник управління Державної служби боротьби з економічною злочинністю Головного управління МВС України в Запорізькій області.



Особовий склад управління :
у 1 ряду (зліва направо) Нікулін В.О., Стоячко К.П., Штенгелов О.В., Землянський В.А., Богун П.А., Базаря О.М., Сириця А.О.;
 2 ряд (зліва направо) Мовчан О.В., Зирянова А.А., Стрюков О.В., Чернов О.О., Крупицький О.С., Прохоров Д.М.;
3 ряд (зліва направо) Сливчук Р.І., Павлів В.В., Галутва В.М., Плавшуда В.В., Єресько М.Л., Раденко І.С.;
4 ряд (зліва направо) Дмитренко О.Д., Шарий Ю.А., Мельничук К.Д., Козарь К.П.;
5 ряд (зліва направо) Гордійчук М.В., Стоячко В.К., Саварець П.С., Кондрико С.В., Гурцкая Н.З., Коваленко В.А.

Організація роботи, контроль, аналіз, моніториг – запорука успішної боротьби із злочинністю

    Ефективна протидія злочинам у сфері економіки можлива лише за наявності належного рівня організації інформаційно-аналітичної роботи як головної передумови прийняття своєчасних та виважених управлінських рішень. В наш час, коли система управління є найважливішою справою оперативної та службової діяльності ДСБЕЗ, питання якості інформаційно-аналітичної роботи виходить на перший план. Результативність діяльності всіх підрозділів служби області знаходить своє відображення у звітах, довідках, аналізах, доповідних записках, які готуються працівниками відділу організації роботи, моніторингу і контролю.
Постійно ведеться моніторинг стану криміногенної ситуації і результатів оперативно-службової діяльності підрозділів ДСБЕЗ області. Так, щоденно проводиться моніторинг та аналіз стану розслідування кримінальних справ за злочинами економічної спрямованості, встановлення осіб що їх вчинили та відшкодування збитків по них. З цією метою проводиться звірка з інформаційно-аналітичним підрозділом ГУМВС в області щодо своєчасного        виставлення слідчими які розслідували кримінальні справи, статистичних карток форм № 1.1, 1.2, 4.
        На основі проведеного аналізу проводиться розробка заходів, які спрямовані на усунення негативних моментів в роботі підрозділів ДСБЕЗ ГУМВС в області та удосконалення їх діяльності. Проводиться підготовка матеріалів для заслуховування звітів керівників органів внутрішніх справ та підрозділів ДСБЕЗ про стан роботи щодо попередження, викриття та припинення злочинів в сфері економіки. Також проводиться розробка планів роботи управління, контроль за виконанням намічених заходів з питань інформування керівництва МВС України та ГУДСБЕЗ по викритих найбільш актуальних кримінальних справах, контроль за ходом досудового слідства по цим справам до розгляду їх в суді.
        Важливе значення в роботі управління посідає місце своєчасна, якісна, повна підготовка довідок та аналітичних оглядів на колегії та оперативні наради керівництва ГУМВС, ДСБЕЗ МВС України тощо.
        Велика роль у роботі відділу відводиться не тільки контролю і моніторингу, а й організації роботи. Систематично проводиться узагальнення і поширення позитивного досвіду роботи підрозділів служби області. Також на підставі орієнтувань, отримуваних з Головного управління ДСБЕЗ, до підрозділів на місцях направляються рекомендації з викриття злочинів у різних сферах економіки. Одним з напрямків роботи відділу є підготовка та розробка методичних рекомендацій про викриття злочинів певного виду.
        Також з метою більш якісної координації роботи підрозділів систематично здійснюються виїзди до органів на місцях. При здійсненні таких виїздів працівниками апарату надаються методичні та практичні рекомендації з організації роботи, проведення навчання, перевіряється стан службової дисципліни, стан проведення оперативно-розшукової роботи і виконавської дисципліни. За потреби здійснюються відвідування працівників за місцем мешкання. Після кожного виїзду складається рапорт про виявлені недоліки, які в свою чергу заносяться до квартального або піврічного плану роботи управління з усунення недоліків.
        Щомісячно проводиться аналіз ефективності виїздів у службові відрядження.
        Ще одним важливим напрямком роботи є організація роботи підрозділів з недопущення та усунення вже виявлених порушень у обліково-реєстраційній та адміністративно-правозастосовній дисциплінах. Підрозділами щомісячно надаються розгорнуті довідки з питань, які висвітлюють стан вищевказаних дисциплін. За результатами проведення аналізу та вивчення довідок готується довідка, яка подається керівнику управління на розгляд та для прийняття заходів для реагування.
        Для якісного оцінювання стану управлінської діяльності потрібно використовувати не лише стан оперативної обстановки та викриття економічних злочинів, а ще й стан взаємодії підрозділів служби з іншими правоохоронними органами, прокуратурою, органами судової системи, регіональними підрозділами КРУ та податкової міліції, місцевими органами влади та місцевого самоврядування.
     Постійно здійснюється контроль за дотриманням співробітниками ДСБЕЗ вимог Закону України "Про звернення громадян". З метою встановлення причин і умов для повторних звернень громадян та організації здійснюється аналіз стану розгляду скарг, заяв, звернень та повідомлень про злочини.
           Наслідуючи традиції минулого, а також з метою більш якісного усунення негативних моментів в організації роботи підрозділів ДСБЕЗ, організовано проведення нарад з  заслуховування керівників підрозділів служби за принципом «зонального» розміщення.
        Для інформування про викриті резонансні злочини не лише керівництва ГУМВС в області та ДСБЕЗ МВС України, а й населення, відділом готуються інформації для розміщення у друкованих засобах масової інформації та в Інтернет-виданнях. Також для висвітлення позитивних результатів роботи працівників служби, спільно з ЦГЗ ГУМВС підготовлено 12 матеріалів та відеосюжетів до ЗМІ.  

Робота з кадрами служби БЕЗ
Як відомо, «кадри вирішують усе», саме тому в управлінні ДСБЕЗ області ведеться цілеспрямована робота по поліпшенню кадрового забезпечення, зміцненню професійного ядра. Адже саме кадри, а не станки та механізми, статути та інструкції, є основою роботи будь-якої організації.
Стоячко К.П.
В управлінні ДСБЕЗ стан кадрової роботи є одним з напрямків діяльності відділу організації роботи, моніторингу і контролю, зокрема за нього відповідає оперуповноважений цього відділу старший лейтенант міліції Стоячко Кіра Павлівна.

Образ сучасного, гармонійно розвинутого працівника служби ДСБЕЗ повинен уособлювати високі морально-етичні якості, ідейну переконаність, освіченість, розвинену здібність мислення, емоційну досконалість. Зовнішнім проявом духовного багатства людини, її внутрішнього світу є культура поведінки, вміння поводитись із людьми. Насамперед такі якості, як ввічливість, витримка, тактовність, скромність, дисциплінованість, взаємоповага і взаємодопомога.
Факторами, що допомагають працівнику служби гідно відповідати званню працівник міліції є дотримання ним дисципліни та законності. Саме тому в управлінні ДСБЕЗ велика увага приділяється стану дотримання працівниками дисципліни та законності, а саме додержання ними вимог законодавства, виконання вимог присяги, статутів та наказів; додержання норм професійної етики; запобігання вчиненню дій, що можуть призвести до втрати незалежності й об'єктивності при виконанні службових обов'язків; постійне вдосконалення професійної кваліфікації і підвищення рівня культури в роботі за допомогою проведення курсів підвищення кваліфікації та семінарів із залученням працівників психологічної служби. Також працівники служби націлюються на те, щоб з гідністю та честю поводити себе і поза службою, бути прикладом у додержанні громадського порядку, утримувати інших від порушень правопорядку.
З метою підвищення професійного рівня працівників служби, в управлінні ДСБЕЗ на системній основі ведеться підготовка методичних рекомендацій з документування і викриття окремих видів злочинів, насамперед на пріоритетних напрямках боротьби з економічною злочинністю.
В управлінні ДСБЕЗ створено і діє постійна комісія, яка веде профорієнтаційну і
пропагандистко - роз'яснювальну роботу в учбових закладах, що готують фахівців
економічного профілю для відбору кандидатів з метою своєчасного заміщення
вакантних посад в підрозділах ДСБЕЗ.
Також створюється щорічно реальний резерв нового прийому кадрів та кадрів на висунення для заміщення вакантних керівних посад.
Працівниками відділу проводяться службові розслідування за фактами порушення працівниками служби дисципліни та законності, прав і свобод громадян, за фактами травмування, про що складаються висновки.
З метою покращання ситуації із закріпленням в підрозділах ДСБЕЗ молодих фахівців і молодих спеціалістів створено належні умови для їх адаптації в колективах, підвищення професійної майстерності, а саме за ними закріплюються досвідчені наставники та вони задіються в усіх заходах, які проводяться в підрозділах. Щоквартально проводиться аналіз стану цієї роботи і вживаються вичерпні заходи щодо усунення недоліків.
Для  підвищення якості професійної підготовки особового складу щомісячно проводяться заняття в системі ШПОМ, на які запрошуються фахівці банківської системи, зовнішньоекономічної діяльності, органів приватизації, АПК, сфери енергозабезпечення, контролюючих органів та інших, а також керівники других галузевих служб та правоохоронних органів. Також щомісячно особовий склад управління виїжджає до тиру для прийняття участі у стрільбах з пістолета Макарова, а двічі на рік приймають участь у стрільбах на полігоні з автомату Калашникова.
Також керівництвом управління ДСБЕЗ докладається багато зусиль для створення належних умови праці співробітникам служби, а також умов проживання, в першу чергу тих, які одружилися та закінчили вищі навчальні заклади. Систематично вивчається матеріальне становите сімей працівників служби, при необхідності використовуються нетрадиційні шляхи  вирішення житлових та матеріальних проблем через створення спеціальних фондів підтримки малозабезпеченим працівникам міліції або вже створених.
Команда ДСБЭЗ по футболу
Велике значення має стимулювання особового складу та його заохочення. Щоквартально керівництвом управління за результатами роботи видаються накази про заохочення особового складу у вигляді зняття стягнень, оголошення подяк, вручення грамот, а також вручення цінних подарунків. Ще одним стимулом для працівників є занесення їх фотокартки на дошку кращих працівників ДСБЕЗ області.
        Керівництвом управління також створюються належні умови не тільки для роботи, а й для відпочинку особового складу. Так, працівники управління регулярно приймають участь у Спартакиадах, змаганнях з різних видів спорту, у яких посідають доволі високі місця.


Здобутки служби за роки незалежності

За роки незалежності, служба ДСБЕЗ по праву посіла чільне місце у системі правоохоронних органів, задіяних на виконання завдань боротьби зі злочинністю в сфері економіки. Сучасне і майбутнє розпочатих в Україні правових і економічних реформаційних перетворень становлення нашої Батьківщині, як правової держави серед країн світової спільноти значною мірою залежить від повсякденної діяльності працівників служби.
Працівниками служби втілювались у життя плани та директиви, проводились цільові операції та відпрацювання у пріоритетних напрямках економіки таких як хабарництво та кримінальна корупція, сфера земельних відносин, розкрадання бюджетних коштів. Однак всі ці заходи неможливі без тісної взаємодії з іншими службами та органами влади та управління.
Реалізуючи вимоги Указу Президента України «Про першочергові заходи щодо детінізації економіки та протидії корупції» працівниками служби протягом 2001-2010 років у сфері економіки було викрито 15 841 злочин. Велику частку складають злочини тяжкі та особливо тяжкі, питома вага яких близько 52 %.
Працівниками служби ведеться наступальна боротьба зі економічною злочинністю, оскільки саме цей вид злочинності створює реальну загрозу стабільності економіки держави та як наслідок породжує незадоволеність  населення і ставить під сумнів позитивний результат впроваджених реформ.
Виконуючи план додаткових заходів, спрямованих на стабілізацію криміногенної обстановки, зміцнення законності та правопорядку у Запорізькій області, управлінням ДСБЕЗ області за вказаний період викрито 5 565 злочинів у сфері службової діяльності, з яких 916- факти хабарництва та 875 – факти кримінальної корупції.
У всі часи викриття злочинів у бюджетній сфері було одним з пріоритетів служби. Працівники ДСБЕЗ області за роки незалежності досягли у викритті злочинів цієї галузі певних результатів. За десять років було викрито 2731 злочин у бюджетній сфері, більшість зазначених злочинів зі збитками понад 1 млн. гривень та 100 тис. гривень. Серед осіб, які притягуються до відповідальності, більшість посадові особи бюджетних установ та організацій з бюджетною формою фінансування.
Оскільки Запорізька область має привабливі для зловмисників землі, працівники служби ведуть постійну боротьбу з привласнювачами землі. За десять років ними викрито 682 злочин у сфері земельних відносин. Більшість злочинів були скоєні посадовими особами, які прямо були пов’язані з операціями із землею під час її розподілення, приватизації, оренді тощо.
Працівниками служби ведеться активне викриття злочинів у сферах паливно-енергетичного комплексу, АПК та сфері обігу підакцизних товарів. За період незалежності України співробітниками служби викрито 3151 злочин і припинено злочинну діяльність більше тисячі посадових осіб. Із загальної кількості слід виділити, що більша частина злочинів скоюється на об’єктах енергетики та сільськогосподарських підприємств.
Всі ці позитивні здобутки стали реальністю завдяки високому професіоналізму, сумлінності, відданості службовому обов’язку кожного з співробітників служби, які щодня з відданістю, вірністю, готовністю займаються тяжкою працею з викриття злочинів у сфері економіки.

СТАН БОРОТЬБИ З ЕКОНОМІЧНОЮ ЗЛОЧИННІСТЮ ПРОТЯГОМ 2001-2010 РОКІВ



Протидія хабарництву та кримінальній корупції

З надбанням державності перед молодою країною постала ціла низка проблем. І, як завжди буває, в переломні етапи історії, коли економіка послаблена, а найважливіші державні інститути знаходяться в стадії формування, складним моментом скористалися корупціонери та хабарники.
Одна з основних задач органів внутрішніх справ на сьогоднішній день - це мінімізація негативного впливу наслідків адміністративно – бюрократичної системи на процеси, що відбуваються в державі, забезпечення реалізації конституційних прав та свобод громадян, викорінення хабарництва та корупції. Адже здавна відомо, що держава, в якій процвітає хабарництво та корупція, приречена на зникнення. Засудження та неприйняття таких явищ, як хабарництво та корупція, ми можемо знайти починаючи з релігійних вчень конфуціанців і закінчуючи законодавчими актами різних країн і різних часів. В Україні законодавчим актом, який закріпив відповідальність за хабарництво у вигляді штрафу та биття розгами, була «Руська правда» Ярослава Мудрого. Перше законодавче обмеження корупційних дій належить Івану ІІІ. А його онук Іван Грозний вперше ввів страту як покарання за непомірність у хабарах. У подальшому, відповідальність за вказані види злочинів ставала різноманітною і набувала більш карального характеру.



        Працівниками служби в Запорізькій області за останні роки досягнуто значних успіхів у викритті та документуванні фактів хабарництва та кримінальної корупції.  За 10 років ними затримано на «гарячому»  916 хабарників різного рівня та виявлено 875 фактів кримінальної корупції.
        Одним з яскравих прикладів роботи працівників служби можна назвати викриття наступного факту.
        У 2003 році у процесі реалізації оперативної інформації працівниками управління ДСБЕЗ, серед яких слід відзначити Богуна П.А., було затримано на «гарячому» голову місцевого суду Запорізької області О. Євсееву під час одержання нею хабара у розмірі 2500 доларів США.
        Як встановили працівники служби, у листопаді 2002 року зазначена представник Феміди прийняла до свого провадження кримінальну справу стосовно Д. Алексєєва, якого було обвинувачено у вчиненні злочинів за ч.1 ст. 115, ч.3 ст. 185, ч.3 ст. 357 КК України.
        Протягом лютого-березня 2003 року батько підсудного М. Алексєєв неодноразово звертався до судді Євсеевої з проханням об’єктивно розглянути кримінальну справу щодо його сина і врахувати при призначенні йому покарання висновок судово-психологічної експертизи, згідно з яким Д. Алексєєв під час вчинення вбивства перебував у стані афекту. Суддя Евсеева зажадала від М. Алексєєва хабара у розмірі 2500 доларів США, обіцяючи призначити його сину покарання у вигляді 7 років позбавлення волі. 14 квітня 2003 року у своєму службовому кабінеті вона одержала від М. Алексєєва 2500 доларів США за призначення його синові більш мякого покарання.
        1 квітня 2003 року прокуратура області порушила кримінальну справу за ч.3 ст. 368 Кримінального кодексу. Генеральною прокуратурою України було направлено подання до Верховної Ради України щодо внесення клопотання про зупинення повноважень судді О. Євсеевої та до Президента України про відсторонення її від посади голови суду. Результатом розгляду справи у суді став вирок – 8 років позбавлення волі з конфіскацією майна.
        Слід зазначити, що в історії запорізької міліції це єдина справа, порушена у відношенні суддів.
        Показники роботи служби у поточному році теж гідні уваги: 93 викритих злочини про хабарництво та 143 злочини з ознаками кримінальної корупції. Загальна сума задокументованих цього року хабарів складає 1 100,0 тис. грн., середня сума хабара - 13,1 тис. грн.
        Основне навантаження з викриття хабарників та корупціонерів покладено на відділ протидії хабарництву в органах влади та управління, який очолює підполковник міліції Богун Петро Анатолійович.
Восени 2008 року працівниками відділу було викрито факт отримання хабара у розмірі 100 тис. гривень посадовою особою обласної податкової міліції, яка вступивши в злочинну змову з комерційним директором одного з приватних підприємств міста вимагала від керівників комерційних підприємств незаконну грошову винагороду за вирішення питання про зняття або зменшення сум податкових зобов’язань та штрафних санкцій.
Проведеними співробітниками відділу слідчо-оперативними заходами вдалось встановити ще ряд фактів отримання хабарів зазначеними особами на загальну суму 350 тис. гривень.
В результаті кропіткої роботи було зібрано достатньо доказів і даних, за якими органами прокуратури порушено кримінальну справу за ч.2 ст. 368 Кримінального кодексу. Після проведення ретельного розслідування, матеріали справи були направлені на розгляд до суду.
Цей рік теж відзначився в історії відділу гучною справою.
Навесні 2011 року до старшого оперуповноваженого з ОВС підполковника міліції Стрюкова О.В. надійшла оперативна інформація щодо вимагання хабара посадовою особою обласного контрольно-ревізійного управління за надання допомоги у працевлаштуванні до зазначеного управління.      
Як стало відомо Стрюкову О.В., у грудні 2010 року гр. С. звернувся до посадової особи КРУ з питання працевлаштування. Останній повідомив гр. С., що зможе вирішити питання щодо його працевлаштування до КРУ, але за грошову винагороду у розмірі 15 тис. доларів США. Гр. С. погодився і передав посадовій особі першу частину хабара у розмірі 3 тис. доларів США за влаштування його на стажування.
З метою зібрання достатніх доказів, Стрюковим О.В. було заведено оперативно-розшукову справу та залучено можливості технічних підрозділів. І це дало свій результат.
У червні 2011 року хабарника було затримано на «гарячому» у його службовому кабінеті при отриманні другої частини незаконної грошової винагороди у розмірі 2 тис. доларів США.
За зібраними працівниками відділу матеріалами прокуратурою області було порушено кримінальну справу за ч.2 ст. 368 Кримінального кодексу і після розслідування направлено її до суду.


Викриття злочинів  у сфері земельних відносин

Здавна відомо, що Україна багата своїми плодючими землями. На початку 2000-х років відмічається різке зростання скоєння злочинів і правопорушень у сфері земельних відносин. На виконання директивних рішень керівництва держави та міністерства внутрішніх справ України підрозділами служби області постійно ведеться робота з виявлення фактів порушення чинного законодавства, спрямована на встановлення та перевірку наявної оперативної інформації, документування злочинної діяльності службовців органів влади і управління, причетних до незаконних операцій із землею, вжиття заходів для припинення зловживань під час виділення землі на території Запорізької області.
Тільки на протязі 2011 року працівниками служби області викрито 100 злочинів у сфері земельних правовідносин, з яких 48 у сфері службової діяльності, у тому числі 26 фактів хабарництва.
            Одним з яскравих прикладів викритих працівниками цього відділу злочинів є документування оперуповноваженим управління старшим лейтенантом міліції Гордійчуком Михайлом Вікторовичем злочинної діяльності заступника директора комунальної установи області, яким за певну грошову винагороду вирішувались питання щодо незаконного виділення  земельних паїв.
            В ході проведення слідчо-оперативних заходів вдалось встановити, що у вересні 2008 року голова Інзівської сільської ради Приморського району звернулась до комунальної установи  «Запорізький обласний центр охорони культурної спадщини» з клопотанням щодо узгодження проекту землеустрою по відведенню земельних паїв для ведення особистого селянського господарства.
            У квітні 2010 року головою сільської ради було отримано відповідь про недоцільність виділення паїв та зміну їх цільового призначення. Ця обставина стала підставою для повторного звернення до раніше згаданої установи. Однак цього разу в усній бесіді заступник директора установи назвав ціну за надання позитивного висновку – 35 тис. гривень. На цю умову голова сільської ради відповіла згодою, але не бажаючи у майбутньому мати наслідки цієї злочинної угоди, звернулась до працівників відділу.
            Ними із залученням технічних засобів було зафіксовано момент отримання нечистим на руку чиновником незаконної грошової винагороди у вищевказаному розмірі.
Працівниками відділу було зібрано достатньо доказів, тому прокуратурою було прийнято рішення про порушення кримінальної справи за ч. 2 ст. 368 Кримінального кодексу. Після закінчення розслідування справу було направлено до суду.


Запобігання злочинам у сфері обігу підакцизної продукції

З метою виконання розпорядчих документів керівництва Міністерства внутрішніх справ нашої держави, працівниками відділу протидії злочинам у галузях та сферах економіки постійно проводяться цільові відпрацювання сфери обігу підакцизної продукції.
Особлива увага приділяється викриттю та припиненню діяльності підпільних цехів, які виготовляють недоброякісну продукцію, а також реалізують у роздрібній мережі фальсифіковану підакцизну продукцію, у тому числі марковану підробленими акцизними марками.
У поточному році працівниками служби викрито 78 злочинів за ст. 204 КК України, вилучено 11340 літрів спирту на 391,9 тис. гривень,  172,177 тис. пляшок алкогольної продукції на 3 млн. 117 тис. гривень та понад 10 тис. акцизних марок.
Одним з прикладів оперативної майстерності можна назвати наступну історію.
Влітку 2011 року під час проведення цільового відпрацювання ринку підакцизних товарів працівниками відділу було отримано оперативну інформацію про те, що мешканець міста Мелітополь гр. Л. займається виготовленням та збутом фальсифікованої алкогольної продукції.
В ході проведених працівниками відділу оперативно-розшукових заходів та обшуку за місцем мешкання гр. Л. було викрито підпільний цех по виробленню фальсифікованої алкогольної продукції. Під час обшуку було вилучено 1400 пляшок фальсифікованої алкогольної продукції, більше 10 тис. пустих скляних пляшок об’ємом по 0,5 л., 40 тис. етикеток з написом «Горілка «Пшенична Хвиля», та «Горілка «Пшенична чарка», 10 тис. контрафактних акцизних марок, 950 картонних піддонів для транспортування пляшок, 100 метрів поліетиленової плівки та інше обладнання. Крім зазначеного, в ході обшуку було вилучено 245 л спирту, грошові кошти у сумі 8 тис. доларів США та 77 тис. 550 грн., які гр. Л. були отримані злочинним шляхом під час здійснення незаконної діяльності по виготовленню та збуту фальсифікованої алкогольної продукції. Також співробітники відділу провели обшук у приміщенні, яке зазначений громадянин винайма під склад. У ході обшуку було вилучено 2,1 тис. літрів спирту виробництва США та 1 тис. пустих скляних пляшок.
Після проведення експертного дослідження і отримання відповідних висновків, слідчим управління області порушено кримінальну справу за ч.3 ст. 204 Кримінального кодексу. Після закінчення розслідування, матеріали справи направлено до суду. 
               

Увага служби зосереджена на сфері
 житлово-комунального господарства

Урядом України приділяється особлива увага житлово-комунальному господарству. Перед працівниками служби поставлено завдання щодо декриміналізації вказаної сфери.
Викриття злочинів у сфері житлово-комунального господарства покладено на відділ протидії злочинам у галузях та сферах економіки, який очолює капітан міліції Плавшуда Віталій Віталійович.
Протягом 2011 року підрозділами служби області викрито 92 злочини у сфері ЖКГ по яким порушено 57 кримінальних справ, загальна сума збитків складає 17 млн. 675,9 тис. грн.
Серед викритих злочинів заслуговує на особливу увагу наступний.
Оперативниками відділу, серед яких слід відзначити капітана міліції Мельничука Кирила Дмитровича, було отримано інформацію, що директором одного з підприємств сфери ЖКГ навмисно завищуються комунальні тарифи.
Працівниками відділу було проведено ряд оперативних заходів та перевірок, в результаті яких вдалося встановити, що директором орендного підприємства «Виробниче об’єднання житлово-комунального господарства та побутового обслуговування» у період часу з 01.01.2010 по 31.05.2011 рік, були навмисно порушені вимоги чинного законодавства України та постанови Кабінету Міністрів України «Питання удосконалення схем розрахунків за використану електроенергію та природний газ» і яким були спрямовані на поточні  рахунки зазначеного підприємства у ряді банків грошові кошти за спожитий газ, отримані від населення у якості оплати за спожиту теплову енергію та в подальшому використовувані на поточні потреби підприємства.
В свою чергу цей же директор виступав з ініціативою до місцевої влади смт. Якимівка про підняття тарифів на оплату теплопостачання, мотивуючи це нестачею коштів на оплату енергоносіїв по діючим тарифам, і все це при високому відсотку сплати за спожиту теплову енергію з боку підприємств та населення.
Внаслідок незаконних дій директора підприємства, який не перерахував на рахунок компанії НАК «Нафтогаз України» кошти в сумі  3 млн. 521,8 тис. грн., чим завдав державному підприємству збитки на вказану суму.
За зібраними матеріалами прокуратурою області порушено кримінальну справу за ч.2 ст. 364 Кримінального кодексу.  Після закінчення розслідування справу направлено на розгляд до суду.
Слід зазначити, що вказана схема злочину, на жаль, непоодинока. Аналогічні злочини викрито в кількох районних центрах Запорізької області.

Захист бюджетної системи - турбота про суспільство
Загрозою економічної безпеки держави являється порушення законодавства про бюджетну систему. Тому, питанню протидії злочинам у зазначеній сфері приділяється особлива увага з боку держави.
Основними завданнями працівників служби є вплив на оздоровлення криміногенної ситуації в регіоні, і як наслідок в економіці України, запобігання умов, які сприяють виникненню правопорушень та злочинів у бюджетній сфері, та найголовніше, їх профілактика.
Одним з основних напрямків діяльності підрозділів ДСБЕЗ є забезпечення цільового використання бюджетних витрат та недопущення їх розкрадання. Працівниками служби постійно вживаються цільові заходи, спрямовані на суттєве обмеження відтоку бюджетних коштів у тінь, протидію зловживанням із бюджетними коштами і державним майном, упередження втрат бюджету, в тому числі, шляхом незаконного відшкодування ПДВ.
Протягом 2001-2010 років підрозділами ДСБЕЗ ГУМВС в Запорізькій області викрито 2731 злочин в бюджетній сфері.
Працівниками ДСБЕЗ постійно здійснюються перевірки законності отримання та цільового використання бюджетних коштів, виділених з бюджетів різних рівнів на фінансування різноманітних бюджетних програм.
В ході однієї з таких перевірок працівниками служби було викрито факт розкрадання бюджетних коштів.
Працівниками сектору ДСБЕЗ Комунарського району м. Запоріжжя проводилось цільове відпрацювання виконаних бюджетних програм. В ході відпрацювання було встановлено, що 08.12.2010 року між управлінням житлово-комунального господарства обладміністрації та ТОВ «Запоріжбудсервіс-2006» було укладено договір підряду на виконання робіт з модернізації ліфтів пасажирських у будинку №8 по вул. Малиновського у м. Запоріжжя, вартість яких склала 512 341 грн.
Технічний нагляд при будівництві об’єкту за вказаним договором здійснювався управлінням капітального будівництва Міністерства з питань ЖКГ України в особі головного інженера по технічному нагляду.
Наприкінці 2010 року начальником управління ЖКГ обладміністрації, головним інженером по технічному нагляду та директором вищевказаного ТОВ були підписані акти приймання виконаних підрядних робіт, згідно з якими на рахунок ТОВ було перераховано бюджетні кошти у розмірі 512 341 грн.
Оперативниками було ініційовано проведення технічної експертизи, згідно висновків якої фактична заміна ліфтів пасажирських проведена не була.
За зібраними співробітниками матеріалами органами прокуратури було порушено справу за ч.2 ст. 364 Кримінального кодексу. Після проведення усіх необхідних слідчих та оперативних заходів, кримінальну справу направлено до суду.
Викриття злочинів у цій важливій сфері економіки покладено на всі підрозділи служби, але координування їх діяльності здійснюється відділом протидії злочинам у бюджетній сфері, який очолюється майором міліції Нікуліним Валерієм Олександровичем.
Працівники відділу постійно проводять заходи по відстеженню тендерів на стадіях їх підготовки та проведення, складають плани відпрацювання перевірки додержання вимог законодавства в сфері державних закупівель із залученням органів КРУ, ДПА та прокуратури.
Результатом зазначених заходів та проведеної роботи стало виявлення наступного факту.
Співробітниками служби проводилась перевірка виконання органами місцевого самоврядування вимог Закону України «Про відпочинок та оздоровлення дітей» в частині належної організації відпочинку та оздоровлення дітей у 2010 року. В ході перевірки вдалось встановити, що управлінням освіти та науки Запорізького міськвиконкому було проведено тендер на закупівлю послуг дитячих оздоровчих таборів. Переможцем тендеру було визнано ТОВ «Завод підйомно-транспортних машин» у особі директора гр Р., з яким у подальшому управлінням освіти та науки був укладений договір, загальна сума послуг за яким склала 484 тис. 806 грн. Оплата за надані послуги повинна була  здійснюватися згідно акту виконаних послуг. Директор вказаного вище підприємства, зловживаючи своїм службовим становищем, надав акт виконання послуг дитячого літнього табору - дитячого оздоровчого табору «Червоні вітрила» на загальну суму 483 933 грн., в який вніс завідомо неправдиві відомості, а саме завищені обсяги послуг з оздоровлення дітей на суму 138 933 грн.
За результатами проведеної перевірки прокуратурою області було порушено справу за ч.4 ст.191 та ч.2 ст.366 КК України. По закінченні розслідування справу було направлено до суду.
Одним з напрямків роботи відділу є контроль за виконанням вимог Закону України «Про заборону грального бізнесу в Україні».
Протягом 2011 року за результатами перевірок розважальних та Інтернет закладів, проведених працівниками служби,  було  порушено 50 кримінальних справ за ст. 203-2 КК України за надання послуг грального бізнесу.
Навесні 2011 року до працівників відділу надійшла інформація, що у м. Енергодар у приміщенні інтернет-кафе незаконно діє гральний клуб. Оперативні працівники, отримавши рішення суду, провели обшук приміщення грального клубу. У ході обшуку було вилучено 15 гральних автоматів на загальну суму понад 80 тис. грн.., грошові кошти готівкою, а також документи, що підтверджують незаконну діяльність клубу.
За зібраними матеріалами прокуратурою м. Енергодар порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ст. 203-2 КК України і її направлено на розгляд до суду.


Інтелектуальна власність під надійним захистом

Працівниками підрозділів ДСБЕЗ області приділяється багато уваги викриттю злочинів у сфері інтелектуальної власності.
 Протягом 2011 року викрито 62 злочини у сфері інтелектуальної власності, серед яких 24 порушення авторських і суміжних прав, 22 за фактом незаконного обігу дисків для лазерних систем зчитування та ін. Також було припинено діяльність 7 підпільних цехів, які займались виготовленням та розповсюдженням фальсифікованих паливно-мастильних матеріалів та алкогольних напоїв, контрафактних аудіовізуальних творів, фальсифіковані посівні матеріали. Вилучено контрафактної продукції на загальну суму понад 1 млн. грн. та фальсифікованої продукції на суму майже 100 тис. грн.
В управлінні ДСБЕЗ області за стан викриття злочинів у цій сфері відповідає сектор протидії злочинам у сфері інтелектуальної власності, який очолює майор міліції Єресько Максим Леонідович.

Основним завданням працівників сектору є виявлення і припинення фактів несанкціонованого доступу в мережу Інтернет, порушення правил маршрутизації телефонних дзвінків, незаконного втручання в роботу електронно-обчислювальної техніки (комп’ютерів), розкрадання привласнення, вимагання комп’ютерної інформації або заволодіння нею шляхом шахрайства, порушення авторських та суміжних прав, порушення прав на обєкти промислової власності, а також незаконне ввезення, виготовлення і реалізація фальсифікованої продукції.
Працівниками сектору майором міліції Шарим Юрієм Анатолійовичем та старшим лейтенантом міліції Кондрико Сергієм Віталійовичем в ході проведення моніторингу інтернет-сайтів з продажу аудіовізуальної продукції було викрито, а в подальшому і задокументовано, факт розповсюдження неліцензійної аудіовізуальної продукції  у вигляді роздрібного та оптового постачання дисків на території України та країн СНД. Проведеними заходами було встановлено інформацію про власників сайту та встановлено, що адміністрування зазначеного сайту здійснюється за місцем мешкання фігуранта, який мав доступ до Інтернету за допомогою обладнання «Укртелекому», що забезпечувало йому високошвидкісне зєднання.
За допомогою спеціальних технічних можливостей оперативники встановили не лише відомості про цього адміністратора, але і його місцезнаходження. Під час проведення оперативно-розшукових заходів  було встановлено, що  підпільний цех з відтворення, тиражування та пакування неліцензійних дисків для лазерних систем зчитування з аудіовізуальною продукцією було організовано у квартирі багатоповерхівки за місцем мешкання фігуранта. Поява правоохоронців за місцем мешкання зазначеного громадянина з постановою суду на проведення обшуку була повною несподіванкою для злочинця, оскільки він вважав свою злочинну схему збагачення надійною та добре завуальованою. 
В ході проведення обшуку у приміщені  виявлено та вилучено контрафактні ДВД диски з аудіовізуальними творами, конверти для пакування дисків, два дублекатори дисків на вісім ДВД приводів, системні блоки ПК з жорсткими дисками на 2 терабайти, сумки для дисків,  картонні коробки у розібраному вигляді для пакування дисків, чисті диски формату ДВД,  фінансово-господарська документація, поштові повідомлення на відправлення посилки, чорнові записи.
Вжитими заходами встановлено, що зловмисник завантажував аудіовізуальну продукцію з Інтернет-сайтів kiev.dey.ua, torrent.ru, ex.ua, у подальшому записував їх на диски для лазерних систем зчитування та використовуючи дублекатори,  робив необхідну кількість копій. Виготовлені диски з аудіовізуальною продукцією  без угоди з правовласниками реалізовувавались на території України, шляхом прийняття заявок на сайті  одного з Інтернет-магазинів та в подальшому відправленні через відділення  «Укрпошти», відділення доставки багажу «Гюнсел» та «Автолюкс». Кошти за придбану продукцію надходили на розрахунковий рахунок в банку або на електронний гаманець «веб-мані».
За даним фактом порушено кримінальну справи за ч.2 ст. 203-1 КК України. Своїми діями фігурант завдав збитки у значних розмірах ТОВ «Геміні», ТОВ «Відеосервіс Україна»  та ТОВ «Інтерфільм». Також вжитими заходами доведено факт легалізації фігурантом грошових коштів отриманих від злочинної діяльності, у звязку з чим відносно особи  порушено кримінальну справу за ст. 209 КК України.

Фінансова сфера під контролем

В період з 2001 по 2010 роки підрозділами ДСБЕЗ ГУМВС в Запорізькій області викрито 1869 злочинів в кредитно-фінансовій сфері. З викритих злочинів 1141 – пов’язаних з виготовлення та збутом фальшивих грошей.
Відділ, який займається викриттям злочинів у фінансовій сфері, фактів контрабанди та фальшивомонетництва носить назву відділ протидії злочинам у фінансово-кредитній сфері і його керівник майор міліції Штенгелов Олександр Володимирович.

Працівниками служби було отримано інформацію про те, що після звільнення з місць позбавлення волі раніше засуджений за ст. 199 КК України мешканець Запоріжжя на ім’я Олексій вирішив удосконалити свій злочинний промисел обмежившись лише виготовленням фальшивих купюр. Для цього він залучив до інтелектуальної праці «професіонала», який також раніше відбував покарання за фальшивомонетництво і довго вмовляти його не довелося. Придбавши офісну техніку, вдосконалили її для копіювання та множення грошових знаків, розмістили її на конспіративній квартирі, де лише виготовляли якісні копії.
Також до злочинної діяльності залучили неповнолітнього учня спеціального навчального закладу, хворого на церебральний параліч, який у громадських місцях за вказівкою Олексія здійснював збут фальшивих грошей. Згодом до вказаної групи були залучені ще декілька неповнолітніх, серед яких була дівчина.
Крім   збуту  в м. Запоріжжя, Олексій надруковані фальшиві гроші збував за допомогою послуг Укрпошти, отримуючи «замовлення» з  місць позбавлення волі для різних регіонів України.
Однак, робота незаконного «монетного двору» здійснювалось не довгий час, тому що про їх злочинну діяльність стало відомо співробітникам міліції.
Вилучені фальшиві гроші
Після встановлення місць проживання всіх учасників злочинної групи були проведені заходи, в ході  яких вилучені засоби друкування фальшивих грошей (гривень, доларів США), різні заготовки, а також готові до збуту фальшиві гроші у кількості більш 50 000 гривень НБУ та 1 000 доларів США.
За даним фактом виготовлення  та збуту фальшивих грошей слідством порушено кримінальну справу за ознаками злочину, передбаченого ст. 199 ч.2 КК України.
Кримінальну справу за ч.2 ст. 199 КК України спрямовано для розгляду до Хортицького  суду м. Запоріжжя.

Спеціальний відділ протидії злочинам на об’єктах море господарського комплексу, боротьби зі злочинами на стратегічних об’єктах та підприємствах металургійного комплексу

Враховуючи велику кількість підприємств металургійного комплексу і стратегічних об’єктів в структурі регіону, а також те що область має вихід до Азовського моря та р. Дніпро, у складі управління ДСБЕЗ працює спеціальний відділ протидії злочинам на об’єктах морегосподарського комплексу, боротьби зі злочинами на стратегічних об’єктах та підприємствах металургійного комплексу, який очолює підполковник міліції Чернов Олег Олексійович.

         Фахівцями підрозділу постійно нарощуються оперативні зусилля, сконцентровані на виявленні і припиненні злочинів на об’єктах морегосподарського комплексу, боротьби зі злочинами на стратегічних об’єктах та підприємствах металургійного комплексу, припиненні діяльності незаконних пунктів приймання металобрухту, виявлення фактів хабарництва та корупції з боку посадових осіб державних адміністрацій під час складання актів обстеження пунктів приймання металобрухту, посадових осіб Міністерства промислової політики України під час вивчення документів на отримання ліцензій та здійснення перевірок ліцензіатів щодо дотримання ними ліцензійних умов проведення діяльності, фактів сприяння з боку посадових осіб органів державної влади в укритті діяльності пунктів приймання металобрухту.
                                                         
З метою припинення та викорінення протиправних схем незаконного збору та прийому брухту чорних та кольорових металів працівниками відділу припинено діяльність більш ніж 150 нелегальних пунктів приймання металобрухту, із протиправного обігу вилучено понад 500 тон брухту металу. На підприємствах області, які мають стратегічне значення для економіки держави, викрито більш ніж 100 посадових та інших злочинів, пов’язаних з розкраданням коштів та майна зазначених підприємств.

У 2005 році, в ході виконання розпорядження Прем’єр-міністра України по відпрацюванню промислового полігону, розташованого в Балці Середній м. Запоріжжя,  працівниками відділу було задокументовано злочинну групу з ознаками організованості у складі з 10 чоловік, більшість з яких були працівниками підприємства металургійного комплексу ВАТ «Дніпроспецсталь» і які на протязі 2005 року займались розкраданням відходів плавки нержавіючої сталі в особливо великих розмірах з території зазначеного підприємства.
Як було встановлено працівниками відділу, посадові особи шлакового цеху створювали надлишки металу на території заводу, котрий потім вивозився залізничними вагонами по відпрацьованій схемі за участю інших учасників групи. Після вивозу металу прихованого зверху шлаковими відходами, в обумовленому місці локомотив зупинявся і метал завантажувався у автомобілі-самоскиди.
Викрадений метал реалізовувався за готівку на пункті прийому металів ПП «Промметалтрейд», розташованого на території ВАТ «Запоріжбудмаш».
У серпні 2005 року, при затриманні на «гарячому» у злочинців було вилучено відходи плавки нержавіючої сталі у кількості 25 тон 920 кг, вартістю 161 тис. грн.
Крім цього, після обшуку місць складування викраденого металу було вилучено ще 25 тон нержавіючої сталі вартістю 131 тис. грн.
Загальна сума збитків за період діяльності групи складає близько 1 млн. грн.
За зібраними матеріалами було порушено кримінальну справу за ч.5 ст. 191  Кримінального кодексу.
           За результатами розгляду справи,  судом було винесено вирок усім учасникам групи – вони отримали від пяти до семи років позбавлення волі.

Працівниками спеціального відділу постійно проводяться відпрацювання у сфері морегосподарського комплексу. За результатами проведених ними відпрацювань було порушено 26 кримінальних справ, вилучено більш ніж 374 одиниці заборонених знарядь лову, з них більш ніж 15 км сіток. Вилучено понад 7241 кг свіжої риби, складено 573 адміністративні протоколи.
В ході одного з відпрацювань було зібрано матеріали відносно начальника соціально-побутового відділу КП «НВК «Іскра», який надав незаконні вказівки про вивезення промислових відходів підприємства і злиття їх до акваторії Азовського моря і річки Дніпро, внаслідок чого загинула велика кількість водних живих ресурсів, саме риб осетрових та пеленгасів, чим завдав шкоди на суму більш ніж 300 тис. грн.
За результатами подальшої перевірки органами прокуратури порушено справу за ч. 3 ст. 365 КК України. На теперішній час справа знаходиться на розгляді у суді.


Діяльність підрозділів ДСБЕЗ на місцях
          Великий внесок у стан боротьби із економічною злочинністю робиться і працівниками служби в підрозділах, які розташовані у великих містах області. Це насамперед Запоріжжя, Мелітополь, Бердянськ. Саме в цих містах викривається велика кількість злочинів економічної спрямованості, адже всі вони мають для області стратегічно важливе значення, оскільки через них проходять багаточисленні фінансові потоки і в них розташовані гіганти вітчизняної економіки – ВАТ «Запоріжсталь», Бердянський порт тощо.

У 2010 році працівниками відділу було задокументовано діяльність організованої злочинної групи з корумпованими зв’язками, до складу якої входили: начальник управління освіти і науки Запорізької міської ради, держслужбовець 5 категорії 9 рангу С., директор ПП «Козачок-1» К., головний бухгалтер ПП «Козачок-1» С., які зловживаючи службовим становищем, привласнювали бюджетні кошти, виділені на реконструкцію будівлі Запорізької гімназії № 46.
Як вдалось встановити оперативним працівникам, протягом 2006-2008 років з бюджету м. Запоріжжя виділено кошти для проведення робіт з реконструкції будівлі Запорізької гімназії № 46 та благоустрою прилеглої території.
За результатами тендеру, проведеного у 2006 році згідно вимог ст. 15 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти", його переможцем стало ПП «Козачок-1». При цьому, ПП «Козачок-1» отримало перемогу в тендері завдяки начальнику управління освіти і науки Запорізької міської ради С., який вступив в злочинну змову з директором вказаного приватного підприємства та надав йому перевагу серед інших учасників тендеру.
В ході підготовки та виконання робіт по реконструкції гімназії, К., реалізовуючи свій злочинний намір, направлений на привласнення бюджетних коштів, діючи за попередньою змовою з С. та С., склали і підписали акти приймання виконаних робіт, завищивши їх вартість на 20 тис. грн.
В ході виконання робіт по реконструкції гімназії, К., діючи за попередньою змовою з С. та С., склали і підписали акти приймання виконаних робіт, завищивши їх вартість на 126 тис. грн. Частину привласнених грошових коштів з розрахунку 10 відсотків від вартості нібито виконаних робіт, К. передавав С., що заздалегідь було з ним обумовлено.
З метою переведення привласнених коштів в готівку, С. було створено приватне підприємство, через яке оформлювалось придбання будівельних матеріалів, які нібито витрачалися на реконструкцію гімназії.
Проведеними спеціалістами в області будівництва дослідженнями, було встановлено завищення обсягу виконаних робіт з реконструкції будівлі гімназії на загальну суму 472 000 грн.
Документування злочинної діяльності співробітниками відділу проводилось із залученням сил та засобів УОТЗ та УОС.
Слідчим управління за зібраними матеріалами було порушено кримінальну справу за ч. 5 ст. 191, ч. 2 ст. 205, ч. 2 ст. 366 КК України.
У травні 2010 року досудове слідство по кримінальній справі було завершено і її направлено до суду.
                   У травні 2005 року Жолудем В.В. в ході виконання доручення Президента України В. Ющенко «Про комплексу перевірку дотримання вимог законодавства, реалізації державної політики у сфері регулювання земельних відносин, використання та охорони земель» було зібрано матеріали у відношенні службових осіб Мелітопольської міської ради Запорізької області.
В ході проведення перевірки було встановлено, що у червні 1995 року службова особа Мелітопольської міськради Є., займаючи посаду голови Мелітопольської районної державної адміністрації, всупереч чинному на той час Земельному кодексу України підписав розпорядження №328-р, відповідно до якого ВАТ «Автоколорлит» було надано в постійне користування земельну ділянку площею 40 га. У 1995 році було видано державний акт на право постійного користування вказаною земельною ділянкою. Частина земельної ділянки, а саме 25 га відноситься до адміністративної межі м. Мелітополь і право на розпорядження нею належить місцевій громаді м. Мелітополь в особі Мелітопольської міської ради. Відповідно до довідки, наданої Мелітопольським міським управлінням земельних ресурсів, грошова оцінка земельної ділянки площею 25 га, що знаходиться в межах м. Мелітополь, складає 32 304 594, 32 грн. Зазначеним рішенням відбулося вилучення земельної ділянки з власності Мелітопольської міської ради, чим було завдано збитки на вказану суму. Крім того, дії Є. призвели до ненадходження до бюджету м. Мелітополь коштів, в якості земельного податку у сумі 1 246 107, 81 грн.
За зібраними матеріалами прокуратурою Запорізької області порушено кримінальну справу за ч.3 ст. 365 КК України.
На теперішній час триває розгляд справи у суді.

Влітку 2005 року Нором Д.О. проводилась перевірка дотримання службовими особами управління земельних ресурсів області вимог Закону України «Про курорти» у м. Бердянськ.
В ході перевірки вдалось зясувати, що згідно вимог ЗУ «Про курорти» та ЗУ «Про оголошення природних територій міста Бердянська Запорізької області, курортом державного значення», на території першої зони округу м. Бердянськ заборонено спорудження будь-яких будівель та інших об’єктів, не пов’язаних з експлуатаційним режимом та охороною природних і лікувальних факторів курорту. Однак, у січні 2005  року між ПП Б. та ТОВ «М» було укладено договір на виготовлення проектно-технічної документації та виготовлено проект відведення земельної ділянки із земель рекреаційного значення, площею 0,35 га. У березні 2005 року зазначена документація була подана на розгляд до Запорізького обласного головного управління земельних ресурсів. За результатами вивчення документації, посадовими особами головного управління було складено висновок щодо відповідності проекту з відведення земельної ділянки вимогам чинного законодавства.
Згідно з витягом БТІ Бердянського міського управління земельних ресурсів, нормативна оцінка переданої в оренду ПП Б. земельної ділянки площею 0,35 га складає 478 653, 70 грн., кадастрова вартість цієї ділянки становить близько 7,9 млн. грн.
За результати перевірки, прокуратурою Запорізької області порушено кримінальну справу за ч.3 ст. 365 КК України. На теперішній час розгляд справи у суді триває.

Ними  пишається служба

ЮДКОВ
Євген Петрович

полковник міліції

            Народився 2 травня 1935 року у м. Бердичів Житомирської області. У 1954 році закінчив Бердичівський машинобудівельний технікум. З жовтня 1954 року по жовтень 1957 року проходив службу в Збройних Силах. У 1957 році був направлений до Томабовського заводу «Комсомолець», де працював майстром цеху. З 1958 року по 1959 рік працював у Запоріжжі на заводі «Прогрес». З 1959 року по 1963 рік навчався У Харківському юридичному інституті. Після закінчення інституту працював на посадах оперуповноваженого, старшого оперуповноваженого, заступника начальника відділу БРСВ УВС Запорізького облвиконкому.
У серпні 1977 року був призначений на посаду начальника відділу УБРСВ МВС УРСР. З червня 1979 року працював на посаді  заступника начальника УБРСВ МВС УРСР.
У 1987 році звільнився з органів внутрішніх справ.
У 1986 році, в перший же день катастрофи, приймав участь у ліквідації наслідків аварії на Чорнобильській АЕС.
У 2009 році помер через хворобу.
За роки служби мав 32 заохочення, серед яких: медалями «50 років радянської міліції», «За бездоганну службу» трьох ступенів, нагрудним знаком «Відмінник міліції».

        
ПЯНТКОВСЬКИЙ
Анатолій Георгійович

генерал-лейтенант міліції

           
            Народився 3 лютого 1943 року у м. Запоріжжя. Трудову діяльність розпочав у 1959 році, працюючи слюсарем, водієм. У 1962 – 1965 рр. проходив службу в Збройних Силах. У 1968 році закінчив Дніпропетровську спеціальну середню школу міліції МВС СРСР, а у 1979 році – юридичний факультет Одеського державного університету ім. І.І. Мечникова.
            В органах внутрішніх справ з жовтня 1966 року. У 1968 – 1983 рр. – інспектор БРСВ Орджонікідзевського РВВС м. Запоріжжя; інспектор, старший інспектор, начальник відділення БРСВ УВС Запорізького облвиконкому; начальник Комунарського РВВС м. Запоріжжя; заступник начальник УВС Запорізької області.
            У 1983 – 1985 рр. – відряджений у розпорядження Представництва МВС СРСР при МВС Демократичної Республіки Афганістан.
            У 1985 році призначається заступником начальника по міліції Запорізького облвиконкому – першим заступником начальника УВС .
            У 1992 – 1995 рр. – начальник УВС Запорізької області. У 1996 – 1998 рр. – радник начальника УМВС України в Запорізькій області.
            У 1998 році звільнений у відставку за віком.
            За роки служби був нагороджений орденами «Дружби народів», Червоної Зірки, медалями «50 років радянської міліції», «За бездоганну службу» трьох ступенів, нагрудним знаком «Відмінник міліції».


Культурне життя працівників служби

Культура як скарбниця накопиченого протягом тисячоліть колективного досвіду віддавна вважається головним набутком людей і, за великим рахунком, є кінцевим підсумком життєвих шляхів окремих особистостей, людських колективів усіх рівнів. Вона впливає на працю, побут, дозвілля, менталітет, спосіб життя як всього суспільства, так і окремої особистості. Культура суттєво впливає на характер поведінки, стиль і форми спілкування людей, їх свідомість, духовні потреби, ціннісні орієнтації. Рівень культури особистості багато в чому визначає її подальшу долю, кар'єру, життя.
            З метою підвищення культурного рівня працівників служби області керівництвом управління та підрозділів постійно проводяться різні заходи, у тому числі відвідування визначних місць та музеїв області.
Багато приємних спогадів залишив по собі візит співробітників служби на кінне шоу театру «Запорізькі козаки». Породисті коні, яскраві кольори козацьких шароварів,  барвисті наряди, невід’ємні оселедці на бритих головах и розкішні вуса – такого більше ніде не зустрінеш! Виступ запорізьких козаків супроводжується пострілами з гармат, боєм барабанів, національною музикою. Тут доброзичливо зустрічають гостей, для яких урочиста посвята у козаки залишається найяскравішим враженням. На широкому подвірї театру крім сцени, працівники побачили та особисто мали змогу зробити гончарні та ковальські вироби.
Також працівники служби відвідали одну з візиток міста – історико-культурний центр «Запорізька Січ», який знаходиться на о. Хортиця. Перед входом до центру нещодавно встановили пам’ятник Тарасу Бульбі, герою однойменної повісті Миколи Гоголя і художнього фільму. У історико-культурному центрі усі будови та елементи декору виконані у відповідності з козацькими традиціями. Комплекс побудовано по зразку козацьких січей: козацькі курені, січова школа, дім кошового отамана, церков. Під час екскурсії співробітники мали змогу побачити умови життя козаків, предмети їх побуту, славетні кораблі - «чайки», відвідали кузню та гончарню, а також мали змогу перевірити свої навички зі стрільби, тримаючи у руках арбалет.

Однак, у культурному житті працівників служби були не тільки візити до історичної колиски козацтва. Ними здійснювались відвідування різних виставок та експозицій у Запорізькому обласному краєзнавчому музеї. Під час відвідувань музею співробітники ознайомлювались з останками тварин різних історичних періодів, археологічними знахідками Запорізького кургану, сарматськими і скіфськими прикрасами та предметами побуту, колекцією опудал рідкісних тварин та птахів, зброєю та предметами побуту запорізьких козаків. Великий інтерес викликали експозиції, пов’язані з історією побудови і відновлення Дніпровської ГЕС, подіями Великої Вітчизняної війни. Дуже цікавою виявилась експозиція «Олександрівськ і городяни», яка розповіла про життя міста та його мешканців на початку ХХ сторіччя.



Комментариев нет:

Отправить комментарий